Marca_Ajuntament_Ontinyent
Programació 8 de març Ontinyent

Ontinyent inaugurarà la “Ronda de les Valquíries” per celebrar el Dia Internacional de les Dones

L’Ajuntament d’Ontinyent inaugurarà la “Ronda de les Valquíries” el proper 8 de març, dins de l’acte central de la celebració d’enguany del Dia Internacional de les Dones. Serà un dels moments més destacats de la commemoració del “8M” a la ciutat, dins d’una programació que ha presentat  la regidora d’Igualtat, Paula Soler. La regidora destacava que es tracta d’una programació “en la qual volem comptar amb la màxima participació possible. Per això agraïm la col·laboració d’entitats i associacions com Tyrius, ADIEM o la Societat de Festers”.

La programació s’iniciarà aquest divendres 1 de març amb dues activitats: a les 18:00 hores un Taller de comunicació assertiva per a dones” a la seu de Tyrius; i a les 19:00 hores a la Casa de Cultura del Palau dels Barons de Santa Bàrbara la inauguració de l’exposició “Mujeres que cuentan”, una mostra dedicada a visibilitzar a dones africanes en la que han participat l’alumnat dels instituts ontinyentins, “implicant així a la població més jove”.

Paula Soler explicava que als dies següents l’objectiu serà fomentar la participació de dones de més edat. El 4 de març a les 11:00 a la seu del CRIS amb la xarrada “Dones i Menopausa” organitzada per l’Associació ADIEM; i dels dies 5 a 7 de març a les 17:00 hores l’activitat “Llaços entre Dones”, inclosa també en la programació de Majors Actius i que tindrà lloc al CIM de Sant Rafel, el Centre Cívic del Llombo i el Centre Cívic de Sant Josep-Caixa Ontinyent.

El dia 8 de març, dia central de la programació, l’acte central inclourà a les 12:00 la inauguració de la “Ronda de les Valquíries”, el nou nom aprovat pel ple municipal per a la ronda ciclopeatonal situada entre la redona del Salt del Bou i la piscina coberta municipal. Aquest espai servirà per recordar les Valquíries, la primera esquadra de dones de la comparsa Fontanos que va eixir a l’Entrà dels Moros i Cristians d’Ontinyent. La regidora d’Igualtat destacava que “tal com va dir l’alcalde al ple, el fet que honoràrem l’any passat a les Valquíries a través de la Regidoria d’Igualtat no podia quedar sols en estos actes realitzats, sinó que voliem que el seu nom quedarà imprés en la història, com també ens demanaven en diverses peticions ciutadanes, per posar en valor a estes dones pioneres en la festa”.

Ja de vesprada, a les 19:00 hores partirà la manifestació del 8M des de la seu de l’Associació Tyrius (C/ Furs, 40); i a les 20:15 hores al Saló d’actes de la Societat de Festers començarà la conferència “Les dones en la Festa de Moros i Cristians, perspectiva històrica i situació actual» a càrrec de Mariola Valiente i Josep Vicent Vidal, activitatorganitzada per la Societat de Festers del Santíssim Crist de l’Agonia.

Altre dels punts àlgids de la programació serà la Cursa Solidària de les Dones que començarà diumenge 10 de març a les 10:00 hores a la Plaça Major. Una cursa a la que continuen obertes les inscripcions a la web de multiesport, podent escollir-se entre dues proves: una cursa competitiva de 5 km o una marxa/caminata no competitiva de la mateixa distància, amb idèntic recorregut urba que els darrers anys. Tot i reduïr-se notablement el preu (2 euros sense samarreta o 5 euros amb una samarreta sense data que es podrà utilitzar als anys següents) la prova tindrà caràcter solidari, destinant 1 euro de la inscripció anirà a l’increment de la partida de les subvencions per a les associacions i col·lectius del consell de les dones. Finalment, el 15 de març a les 18:00 hores a la seu de l’Associació Tyrius hi haurà un “Taller de músico-teràpia per a dones” organitzada per l’associació.

Paula Soler animava a participar en una programació “variada, ampla, accessible i repartida en molts dies i en per tots els barris, perquè totes les dones tinguen oportunitat de participar i celebrar juntes el Dia Internacional de les Dones”.

Comments are closed.