Ontinyent presenta la Cursa Solidària de les Dones amb dorsals a preu reduït i moltes novetats

LA PROVA PASSA A SER GESTIONADA PER LA REGIDORIA D’IGUALTAT COMPTANT AMB LA COL·LABORACIÓ DE DIVERSES ENTITATS I ASSOCIACIONS LOCALS.

Nova etapa per a la “Cursa de la Dona” d’Ontinyent. L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i la regidora d’Igualtat, Paula Soler, presentaven una prova que canvia el seu nom a “Cursa Solidària de les Dones” i que en la seua propera edició, el 10 de març, comptarà amb moltes novetats per donar-li un nou impuls.

L’alcalde explicava que “volem actualitzar i dotar de novetats la cursa, vinculada com sempre a una data tan important com el 8M, per a fer-la més atractiva, i comptar amb una participació el més ampla possible”. Tot i reduïr-se notablement el preu (2 euros sense samarreta o 5 euros amb una samarreta sense data que es podrà utilitzar als anys següents) la prova tindrà caràcter solidari, destinant 1 euro de la inscripció anirà a l’increment de la partida de les subvencions per a les associacions i col·lectius que formen part del consell de les dones.

Paula Soler explicava que des d’aquest mateix divendres 9 de febrer ja es podran fer inscripcions per internet a la web de multiesport i es podrà escollir entre dues proves: una cursa competitiva de 5 km o una marxa/caminata no competitiva de la mateixa distància, amb idèntic recorregut urba que els darrers anys, passant per llocs emblematics de la ciutat com el carrer Major, la Plaça la Concepció, carrer Sant Antoni, pont de Santa Maria o mirador de Sant Rafel, entre d’altres, amb un temps maxim per a completar-la d’una hora i mitja.

En la prova competitiva podran participar sols dones majors d’edat i en la no competitiva podran, a més, dones menors d’edat amb autortizació dels seus responsables legals. Com a novetat també podran participar xiquets i xiquetes menors d’edat nascuts entre 2018 1 2024, ambdós anys inclosos, així com gossos amb un control i actuant amb total responsabilitat.

La cursa comptarà com a “speakers” amb 3 esportistes locals, que s’encarregaran de la part d’animació a la Plaça Major: Mari Tamarit, Paloma Gandia i Sonia Santaines. També es comptarà amb la col·laboració de l’escola de l’Agrupació Musical i de l’escola de música Ad Libitum, amb punts d’animació al llarg del recorregut, així com de l’associació fotogràfica d’Ontinyent AFO fotografiant cada moment de la cursa; i del centre ocupacional Jose Antonio Bodoque, l’empresa Lurbel i MD Studio en els trofeus per a les premiades. A més a més, es comptarà amb un avituallament final amb música en directe.

Paula Soler tenia paraules d’agraïment per a Xelo Martinez d’Imprimint La Vall, pel disseny del logotip de la cursa i la seua implicació amb la creació identificativa del que serà la marca de la cursa solidaria de les dones, així com per a les distintes regidories implicades en la organització com ara Policia, Medi Ambient i Serveis Municipals. “Va a ser un dia per a totes les dones que formen part de les nostres vides. Les nostres mares, iaies, ties, filles, amigues, aquelles que són el pilar per donar suport al nostre dia. Volem convidar a totes aquelles dones que han participat altres anys, a les qui no ho han fet, i a les que formen part de les associacions i clubs de la ciutat. Us esperem a totes”, concloïa.

Cursa de les dones 2024

Comments are closed.