Les polítiques d’Igualtat d’Ontinyent obtenen vora 200.000 euros en subvencions en 2022

Les ajudes obtingudes del Pla Corresponsables, el Pacte d’Estat contra la Violència de Gènere i la Xarxa Valenciana de Municipis Protegits Contra la Violència de Gènere tenen en consideració l’intens treball municipal en esta matèria

Les polítiques d’Igualtat i contra la Violència de Gènere de l’Ajuntament d’Ontinyent s’acosten enguany a la xifra de 200.000 euros obtinguts d’altres administracions. La regidora d’Igualtat, Natàlia Enguix, ha destacat que “és una molt bona noticia i un alicient per seguir amb l’intens treball municipal que està fent-se des de l’Ajuntament en esta matèria, que està sent referent per a altres localitats”, manifestava.

En concret, les ajudes obtingudes del Pla Corresponsables (158.900 euros del Govern d’Espanya rebuts a través de la Generalitat), i la Xarxa Valenciana de Municipis Protegits Contra la Violència de Gènere (8.570 euros de la Diputació de València) han estat ajudes que han permés posar en marxa nous recursos de conciliació (quatre escoles d’estiu i una ludoteca) i tallers de prevenció i detecció de violència de gènere en la infància i adolescència.

L’ajuda del Pacte d’Estat contra la Violència de Gènere (24.720 euros del Ministeri d’Igualtat) ha tingut un augment de més de 6.000 euros respecte a l’any anterior en tenir en consideració diferents aspectes del treball municipal en esta matèria, com la creació i difusió de recursos per agilitzar l’asistència a les víctimes, o impulsar la coordinació de la policia local amb les forces i cosos de seguretat de l’estat. A estes ajudes es podria afegir en breu altre sol·licitada a la Conselleria d’Igualtat i Polítiques inclusives per al foment de la igualtat d’oportunitats, altres 8.200 euros que estan pendents de resolució.

Taller de formació per al Consell de les Dones

Dins del treball que la regidoria d’Igualtat porta a terme durant l’any per impulsar la igualtat real entre dones i homes, aquest divendres i dissabte tindrà lloc un taller per a les integrants del Consell Municipal de les Dones per la Igualtat d’Ontinyent. Aquest Consell és l’òrgan de participació sectorial de caràcter consultiu, d’assessorament i propositiu, creat des de l’Ajuntament per articular vies de participació social de les dones d’Ontinyent i de les seues associacions en els assumptes municipals.

En concret, el taller “Creixent Juntes” serà formatiu i de cohesió grupal, per tal d’afavorir que les associacions i dones a títol individual que formen part d’aquest Consell treballen en la detecció d’aspectes que permeten avançar en les polítiques d’igualtat, i traslladar millor a la ciutadania i als seus col·lectius les accions que es duen a terme en aquest Consell. El taller estarà coordinat per la formadora professional de grups Araceli Caballero, amb ampla experiència en esta matèria.