Ontinyent reforça l’assistència i conscienciació contra la violència de gènere en Festes

L’Ajuntament instal·la a la zona de concerts un Punt Violeta amb personal especialitzat i difondrà el protocol específic d’atenció per a casos de submissió química

La regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament d’Ontinyent, amb la col·laboració de la regidoria de Festes, va a reforçar l’assistència i conscienciació contra la violència de gènere durant la “Setmana Gran” de Moros i Cristians d’Ontinyent. Les regidores d’estes dues àrees, Natàlia Enguix i Àngels Muñoz, donaven detalls aquest divendres en roda de premsa de noves accions impulsades per l’Ajuntament per gaudir d’unes festes lliures d’agressions sexistes, entre les que destaca la instal·lació d’un Punt Violeta amb personal especialitzat.

Natàlia Enguix explicava que “és un Punt Violeta que no només va adreçat a les dones, sinó que és un punt de sensibilització i informació al qual els homes s’han de sentir implicats en la prevenció i denúncia d’atacs masclistes, perquè quan totes i tots eixim de festa, eixim a passar-ho bé totes i tots”.

Així, el Punt Violeta, situat a l’esplanada de l’antiga Paduana, i baix el lema “T’atenem!”, està assistit per un equip de psicòlogues, treballadores socials i agents d’igualtat de l’Ajuntament de dimarts a diumenge, des de les 23:30 hores fins a la finalització dels concerts. Enguix destacava que “hem volgut professionalitzar al màxim l’atenció perquè les dones se senten protegides i ateses especialmet a les zones amb molta concentració de persones, com la dels concerts”.

Protocol específic contra la submissió química

Enguix detallava que, a banda d’assistir a les dones que demanen informació o hagen patit alguna agressió, també s’informarà del protocol específic posat en marxa per atendre els casos per submissió química, així com els pasos a seguir davant un possible cas d’esta problemàtica. Aquest protocol i tota la informació al voltant dels recuros municipals de violència de gènere es podrà consultar també a l’APP de l’Ajuntament i també a través del codi QR que estarà imprés en tota la cartelleria.

La regidora apuntava que “sóm consients que el masclisme i la violència de gènere adopta formes diferents per atacar a les dones, com s’està demostrant ara amb la submissió química i els abusos amb l’administració de fàrmacs i drogues. Per això també és important crear un entorn que evite que els agressors actuen impunement”, manifestava.

Àngels Muñoz afegia que a banda del Punt Violeta, el stand d’informació turística que hi haurà a la Plaça de la Concepció també disposarà d’informació al voltant dels recursos municipals contra la violència de gènere i podrà ser emprat com a punt de referència i atenció durant el dia a partir de dijous.