Marca_Ajuntament_Ontinyent

Ontinyent esgota les 300 places de les escoles d’estiu subvencionades pel pla «Corresponsables»

La iniciativa impulsada per les regidories d’Igualtat, Educació i Joventut inclou també la novetat d’un “esmorzar saludable” per als xiquets i xiquetes participants

Les 3 escoles d’estiu que posarà en marxa en juliol l’Ajuntament d’Ontinyent dins del pla «Corresponsables» han vist esgotades les 300 places que s’hi havien ofertat. Es tracta d’una iniciativa posada en marxa per les regidories d’Igualtat, Educació i Joventut, subvencionada amb 159.000 euros per la Generalitat i del Ministeri d’Igualtat, que té com a objectiu ajudar a les families a conciliar la seua vida familiar, laboral i personal i crear llocs de treball.
La regidora d’Igualtat, Natàlia Enguix , recordava que aquest nou recurs “permet atendre a les xiquetes i xiquets de 2 a 14 anys, facilitant la conciliació de les famílies i fomentant l’ocupació, ja que van a tenir treball 40 monitores i monitors”. La iniciativa inclou enguany per primera volta la inclusió d’un “esmorzar saludable” amb fruita per a totes i tots els participants. Les tres Escoles d’Estiu es posaran en marxa en barris diferents, als col·legis Vicente Gironés, Carmelo Ripoll i La Solana, prestant servei durant tot el mes de juliol i la primera setmana d’agost de 9 a 14 hores amb la possibilitat d’obrir des de les 8.00 hores una “escola matinera”.
El regidor d’Educació, Óscar Borrell, també recordava que durant l’estiu els xiquets i xiquetes tindran al seu abast al voltant de 10 escoles esportives d’estiu al Poliesportiu Municipal i també cursos de natació, “activitats amb horaris complementaris a les escoles d’estiu, amb els avantatges que comporta a les families poder tenir activitats per als menuts i menudes pel matí i per la vesprada”. El servei d’escoles d’estiu compta ja amb una proposta de la mesa de contractació i s’espera que s’adjudique en breu a l’empresa que ha presentat l’oferta determinada com a més avantatjosa.
A banda d’aquestes escoles per a menors de 2 a 14 anys, cal recordar que el pla “Corresponsables” també inclou una ludoteca al parc del Mestre Ferrero; i una Escola d’Estiu gratuïta per a Adolescents a l’Espai Jove del carrer Joan XIII del barri de Sant Rafel, que es podrà gaudir del 22 de juny al 5 d’agost de 16:00 a 20:00 hores, enfocada per als i les joves de 12 a 14 anys.