Marca_Ajuntament_Ontinyent

Ontinyent centra el 8M en denunciar els efectes de la guerra en les dones

Natàlia Enguix destaca la importància de reivindicar enguany “la igualtat en pau” i la solidaritat amb les persones afectades

El manifest del 8M, el Dia Internacional de les Dones a Ontinyent, ha servit enguany per denunciar els efectes de la guerra d’Ucraïna en les dones i els seus fills i filles com a víctimes del conflicte armat. És un dels aspectes destacats d’un text que mostra la solidaritat amb el poble ucraïnes i exigeix “la fi de la invasió i la retirada immediata de les tropes russes d’Ucraïna”.

La 1ª tinent d’alcalde i regidora d’Igualtat, Natàlia Enguix, destacava la importància en la celebració d’enguany “de posar en valor no sols la igualtat sinó també la igualtat en pau. Les dones som constructores de pau, lluitem pels drets i llibertats de totes les societats, i en un moment com aquest on s’està vivint un conflicte armat com no s’ha vist en molts anys, volem traslladar la nostra solidaritat amb les persones que estan patint la guerra, tant a Ucraïna com també a Rúsia”, manifestava.  El manifest, amb dues lectures públiques en la jornada (pel matí a la Plaça Major i de vesprada a la Plaça de Sant Domingo) recull també altres aspectes que han estat plasmats per primera volta ha estat elaborat per una comissió específica del Consell de les Dones, una entitat que amb el seu treball, en paraules de Natàlia Enguix, “mostra la implicació cada volta major d’entitats i persones amb la lluita feminista”.

Un text que al seu contingut tampoc oblida l’afectació a les dones de la pandèmia de la covid-19, “que ha posat de relleu una volta més i de forma especialment colpidora, les greus discriminacions que la nostra societat encara exerceix sistemàticament sobre les dones, i que han agreujat encara més les marginacions i la precarietat que patim”, exposen. El document, que ha estat llegit per integrants del Consell de les Dones, també fa referència explícita a les violències masclistes, recordant les 12 dones assassinades a Espanya al que portem de 2022; i incideix en reclamar “que es faça efectiva una veritable corresponsabilitat paritària” en una societat “on els estereotips encara són ben arrelats en l’imaginari”, entre d’altres qüestions.

La lectura matinal del manifest s’acompanyava de la col·locació d’una pancarta reivindicativa, i la de vesprada coincidia amb l’acte  “Dona i Comerç” a càrrec de Comerç IN, donant pas a l’actuació de la monologuista i comunicadora feminista Patricia Sornosa al Teatre Echegaray. Natàlia enguix destacava l’interés de combinar els actes netament reivindicatius amb els que tenen altres components, com en aquest cas la lúdica i festiva, o en altres activitats de la programació amb la formativa i educativa. La regidora  animava a la ciutadania a participar d’estes i de les diferents activitats que s’organitzen des de la regidoria d’Igualtat no sols dins la programació del 8M (de les que encara queden per davant diverses cites) sinó també durant tot l’any.