Ontinyent aprova el seu II Pla d’Igualtat per continuar avançant en la igualtat de gènere en l’àmbit municipal

Natàlia Enguix agraeix el treball de les persones implicades en l’elaboració d’un document que aprofundeix en la lluita contra els rols de sexe en les funcions i tasques a desenvolupar

La regidora d’Igualtat fa una crida a la participació aquest dimarts dels actes inclosos a la progrmació del “8M”

El Ple de l’Ajuntament d’Ontinyent aprovava per unanimitat en la seua última sessió la implantació del II Pla d’Igualtat de l’Ajuntament. La regidora de l’àrea, Natàlia Enguix, tenia paraules d’agraïment per al Consell de les Dones, les tècniques municipals i les treballadores i treballadors que s’han implicat en l’elaboració d’un document “que avalua i actualitza el pla anterior, per tal d’afrontar els nous reptes amb noves propostes per combatre la persistència de les desigualtats en l’àmbit local”.

Natàlia Enguix explicava explicava que el Govern d’Ontinyent ha convertit la lluita per la igualtat en una de les seues ferramentes de transformació més intenses, hem avançat molt, però encara queda treball per fer”. Així, el document mostra que l’Ajuntament té una plantilla equilibrada (152 dones i 150 homes) però encara s’aprecia que, “com a la resta de la societat, hi ha tasques amb rol de sexe segons les funcions a desenvolupar. Pretenem que l’Ajuntament, que és un referent en noves maneres d’entendre les polítiques públiques i de proximitat, continue donant exemple d’igualtat efectiva entre homes i dones, i per això anem a seguir avançant en qüestions com aquesta”.

El pla es divideix en 6 àrees d’acció: accés a l’ocupació; conciliació de la vida familiar, laboral i social; classificació profesisonal, promoció i formació; retribucions; salut laboral; i imatge i llenguatge no sexista. Al seu torn cada àrea compta amb diverses accions concretes a dur a terme, per a un total de 17 al document. La Comissió d’Igualtat es convocarà cada 6 mesos i aportarà les mesures de seguiment i avaluació de les accions realitzades fins a eixe moment, avaluant els objectius correctors i proposant noves mesures. De la mateixa manera, cada any es farà una memòria dels objectius aconseguits. En finalitzar el II Pla d’Igualtat, la Comissió d’Igualtat farà memòria i avaluació general dels quatre anys que dura el Pla d’Igualtat i en proposarà un de nou.

Els actes del “8M” inclouran l’actuació gratuïta de Patricia Sornosa a l’Echegaray

Per altra banda, des de la regidoria d’Igualtat s’ha fet una crida a la ciutadania a participar aquest dimarts 8 de març, Dia Internacional de la Dona, als diversos actes inclosos a la programació prevista. Estos actes inclouran  a les 12:00 hores a les portes de l’Ajuntament, la col·locació d’una pancarta reivindicativa i la lectura d’un manifest que també es llegirà a les 19:00 a la Plaça de Sant Domingo, coincidint amb  l’acte “Dona i Comerç” a càrrec de Comerç IN. Acte seguit, a les 19:30 al Teatre Echegaray, es produirà l’actuació de la monologuista i comunicadora feminista Patricia Sornosa, que presentarà el seu espectacle “Desaparezca aquí”, on convida a la reflexió lògica des de l’humor. L’activitat tindrà entrada gratuïta fins completar aforament.