Ontinyent ix al carrer per reivindicar la igualtat real en la seua primera manifestació del “8M”

Centenars de persones se sumaven aquest dimecres a la que ha estat la primera manifestació del “8 de Març”, Dia Internacional de les Dones, convocada pel Consell de les Dones i auspiciada per l’Ajuntament. Una ampla representació de regidores i regidors de l’Ajuntament, encapçalats per l’alcalde Jorge Rodríguez i la regidora d’Igualtat Natàlia Enguix, acudia a una convocatòria a la que se sumaven nombroses entitats i col·lectius ciutadans, a més de dones i homes de totes les edats.

El recorregut tenia el seu punt de partida a la Plaça de Sant Domingo, transitant pel carrer Martínez Valls i l’Avinguda Daniel Gil per acabar a la Plaça de la Concepció, on es llegia el manifest elaborat pel Consell de les Dones que també s’havia llegit en l’acte que tenia lloc pel matí a la Plaça Major, i on s’abordaven qüestions com la violència masclista, la bretxa salarial, la persecució al feminisme en alguns països o l’urbanisme feminista. Les reivindicacions, amb pancartes, xiulits i lemes feministes, no era incompatible amb un ambient lúdic on una batukada a càrrec d’alumnat del col·legi La Milagrosa tenia un paper protagonista, en obrir el pas de les manifestants.

La regidora d’Igualtat, Natàlia Enguix, tenia paraules d’agraïment per al Consell de les Dones i per a totes les persones que han participat d’una jornada tan important per seguir avançant cap a una igualtat real i plena a la nostra societat”.

Comments are closed.