Marca_Ajuntament_Ontinyent

Ontinyent fa una multitudinària crida en el 25-N a “no fer ni un pas enrere” contra la violència de gènere

L’ACTE ORGANITZAT A LA PLAÇA MAJOR PER LA REGIDORIA D’IGUALTAT A TRAVÉS DEL CONSELL DE LES DONES RECORDA ELS NOMS DE LES 51 DONES ASSASSINADES ENGUANY A ESPANYA PER LES SEUES PARELLES O EXPARELLES

Alumnes de l’Institut Pou Clar fent una performance.

La ciutadania d’Ontinyent feia en el matí d’aquest divendres una multitudinària crida a “no fer ni un pas enrere” contra la violència de gènere, dins l’acte que organitzava a la Plaça Major la regidoria d’Igualtat a través del Consell de les Dones. Un acte que reunia representants polítics, de col·lectius ciutadans i associacions, centres educatius i ciutadania en general, i que incloïa actuacions musicals, una performance i la lectura d’un manifest.

L’alcalde d’Ontinyent, Jorge Rodríguez, i la regidora d’Igualtat, Paula Soler, coincidien en remarcar la necessitat de “no baixar els braços” davant una situació que el primer edil remarcava que “ens ha de fer sentir vergonya com a societat, ja que alguna cosa no s’està fent bé quan hi ha més de 1.200 dones joves i adolescents amb mesures de protecció sobre elles. Queda un llarg camí per recòrrer, actes com els de hui són més necessaris que mai”, remarcava. Paula Soler posava de relleu que “els esforços que es fan són enormes però no suficients, hem d’estar atentes per detectar comportaments extranys i actuar a temps, cada assassinat és una tragèdia i no podem donar ni un pas enrere”.

En l’acte es procedia a la lectura compartida per un grup de dones d’un manifest elaborat pel Consell de les Dones, on entre altres coses es recordava els noms de les 51 dones assassinades enguany a Espanya per les seues parelles o exparelles. A més a més, es comptava amb l’actuació d’un duet vocal format per les cantants Miriam Albero i Paloma Grueso amb Gerard Vercher al piano; i amb la participació de l’alumnat del Cicle de Promoció de la Igualtat de Gènere l’IES Pou Clar, que posava en escena una “performance” sobre el valor de dones que van trencar el silenci contra la violència de gènere, així com la interpretació d’una cançó per part d’una alumna. En l’acte, la regidora Paula Soler aprofitava per fer un agraïment públic a la que ha estat responsable tècnica de l’àrea d’Igualtat municipal durant més de dues dècades, Neus Rubio.

Esta vesprada a les 19:00 hores, des de la Plaça Sant Domingo tindrà lloc la manifestació 25N que anirà acompanya d’una batucada, amb la participació de la Muixeranga de la Vall d’Albaida i de dolçaines i tabals. Cal recordar que la programació del 25-N a Ontinyent incloïa també esta setmana la presentació del llibre “El foc i la cendra. Dones creadores i tràgiques” d’Antonio Gómez; l’activitat “Crash Pum Zas Ñam Guau” a l’IES Pou Clar per a l’alumnat d’ESO, de reflexió al voltant de l’adolescència; o el concert  “Veus silenciades” a càrrec de La Vila Emsemble al Centre Cultural Caixa Ontinyent.

Comments are closed.